Markéta Hrdoušková

- Máma tří kluků, partnerka, kamarádka, dobrodruh. - Vzděláním antropoložka, profesí leccos. - Domovem v Tchai-peji - Mám ráda svoje děti, manžela, teplou sprchu, kávu s mlékem, večery s knížkou, dlouhý spánek...

Markéta Hrdoušková

Co je na těhotenství úžasného

Tereza Boehmová napsala článek Co je na těhotenství hnusného . Ne že bych s Terezou nesouhlasila. Víceméně má pravdu. Jen trochu moc ocelovou na můj vkus. Zkrátka se snažím o zachování rovnováhy.

26.5.2009 v 16:30 | Karma: 31,86 | Přečteno: 3507x | Diskuse| Ostatní

Markéta Hrdoušková

Dekodér dětského pláče a mongolské čarování

Řve a řve a řve. Je půl čtvrté ráno a trvá to už od večera. Vyzkoušela jsem všechny fígle, jak ho utišit, snad kromě woodoo.

4.5.2009 v 12:54 | Karma: 34,06 | Přečteno: 4952x | Diskuse| Ostatní

Markéta Hrdoušková

Milujte se a množte se aneb dětí jako smetí

"Množej se jak veverky," prohlásili známí na adresu kamarádky čekající čtvrté dítě. Zřejmě tím chtěli vyjádřit, že čtyři děti si dnes může pořídit jen někdo, kdo se domnívá, že kondom je jednotka měny na Pobřeží Slonoviny.

16.4.2009 v 10:30 | Karma: 32,95 | Přečteno: 3744x | Diskuse| Společnost

Markéta Hrdoušková

Jenom trošičku to štípne...

Paní doktorka řekne, paní doktorka píchne. To bylo až donedávna všechno, co jsem potřebovala o povinném dětském očkování vědět.

25.3.2009 v 7:36 | Karma: 20,42 | Přečteno: 2885x | Diskuse| Společnost

Markéta Hrdoušková

Infantilní žvatlání internetových matek

A už v tom zase lítám. Od chvíle, kdy jsem opustila pracovní kolektiv a šla znovu na mateřskou, se moje slovní zásoba povážlivě ztenčuje. Sice zkouším miminu občas předkládat složitější intelektuální potravu, ale zjistila jsem, že dítěti je trestuhodně jedno, jestli mu právě procítěně recituji něco z Erbena, nebo na něj infantilně šislám.

19.3.2009 v 13:05 | Karma: 31,13 | Přečteno: 4058x | Diskuse| Společnost

Markéta Hrdoušková

Nošenec, šťastný kojenec

Mimina nejsou lstivá stvoření, která si řevem snaží vynutit pochování v naší náruči. Nikdy nepláčou bez příčiny. Nelze je rozmazlit poskytnutím toho, nač mají nárok.

13.3.2009 v 8:09 | Karma: 23,34 | Přečteno: 2482x | Diskuse| Společnost

Markéta Hrdoušková

Problémy šestinedělky aneb díky, pane elektrikáři

Jsem ten typ, co nosí v hlavě nejméně čtyři řešení všech možných i těch nejméně pravděpodobných situací. Okamžikům, kdy jsem postavena před náhlý problém a nucena ihned vymyslet, jak z něho ven, se snažím ze všech sil vyhnout. Ne vždycky se mi to ale daří, tím méně v šestinedělí.

2.1.2009 v 13:25 | Karma: 26,00 | Přečteno: 2570x | Diskuse| Osobní

Markéta Hrdoušková

Vítej, človíčku! Vstup zdarma.

Moje dítě nebude po narození platit za pobyt v porodnici. Musím mu to říct, určitě bude mít radost. Porodnice přijdou o statisíce korun. Budoucí maminky je naopak ušetří. A přitom o peníze tady ani tak nejde. Jde o možnost výběru.

4.8.2008 v 7:52 | Karma: 35,40 | Přečteno: 5848x | Diskuse| Společnost

Markéta Hrdoušková

Kluci, co z vás bude?

Nejspíš i za pár let budou v kurzu muži milující a přitom divocí a nespoutaní, přirození a přitom vášniví, hrdí, ale ne sobečtí, stateční, tvořiví i ohleduplní. Jsem matkou synů, a tak se často se ptám "Jaké je to tajemství výchovy, které z mých chlapečků udělá neodolatelné a úspěšné chlapy?"

21.7.2008 v 9:40 | Karma: 34,99 | Přečteno: 8917x | Diskuse| Osobní

Markéta Hrdoušková

Mateřská abeceda aneb moje ztráty a nálezy

Mateřství není povinnost. A tím méně právo. Je to volba. Já jsem si zvolila. A všechny ty zmínky z minulých dnů a týdnů o "inkubátorech" a "právu na život" a "poblitých teplácích" mě donutily se zamyslet nad tím, co mi mateřství bere a co naopak dává. Tohle je má abeceda ztrát a nálezů.

26.3.2008 v 17:04 | Karma: 25,88 | Přečteno: 2548x | Diskuse| Osobní

Markéta Hrdoušková

Už konečně spinkej!

Nikdo mě na to nepřipravil, ani moje drahá máti, ani moudrá literatura. Byla jsem přesvědčena, že miminka spí nejméně osmnáct hodin denně a to moje prochrní alespoň dvacet. Jedna dobrá kamarádka mě sice nesměle upozorňovala na možnost "statistické chyby", ale můj mozek zaplavený těhotenskými hormony takovou informaci snadno pohřbil jako nepravděpodobnou a tudíž zbytečnou.

27.2.2008 v 9:41 | Karma: 25,63 | Přečteno: 2751x | Diskuse| Osobní

Markéta Hrdoušková

Pocity zaměstnané matky, aneb "Maminko nechoď do pjáce!"

Vždycky jsem v tom měla jasno. Dvě děti, co nejdřív po sobě, ať to mám z krku a můžu se zas vrátit od podělanejch zadků mezi lidi.

1.2.2008 v 17:55 | Karma: 31,24 | Přečteno: 2962x | Diskuse| Osobní

Markéta Hrdoušková

Čínské intermezzo

Určitě vás taky někdy napadlo, že by bylo celkem fajn zajet si v zimě někam do teplíčka za sluncem. Mě to tedy napadlo. Dokud jsme byli v Česku, realizace za sněním poněkud pokulhávala. Jenže jsme v Mongolsku a ač se to nezdá, máme tropy skoro "za rohem". Já to tedy ještě před pár měsíci netušila, protože zeměpis není zrovna moje silná stránka. Ale součástí Číny je vážně i tropicky ostrov jménem Hainan.

27.1.2008 v 4:42 | Karma: 10,29 | Přečteno: 1979x | Diskuse| Cestování

Markéta Hrdoušková

Adrenalin a romáčo aneb stejky z bejka

Každý si ji představuje jinak. Někdo touží po klidu, romantických západech slunce a skleničce vína ve dvou. Jiný dává přednost divoké akci, adrenalinovým sportům a vzrušení. Ideální dovolená v Mongolsku spojuje obé, tedy za předpokladu, že ji přežijete.

27.1.2008 v 4:27 | Karma: 12,14 | Přečteno: 1303x | Diskuse| Cestování