Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mami, převlíkni se!

"Maminko, tyhle šaty ti vůbec nesluší, vypadáš v nich jako blbec!" vypálil na mě pětiletý syn, sotva jsem si ve školce svlékla kabát. Nejdřív mi prolétlo hlavou, že kritické uvažování má určitě po tatínkovi. Pak jsem chvíli dumala nad tím, kde sebral slovo blbec. Nakonec jsem si dotčeně pomyslela, že tu halenku jsem si kupovala na ples a nemůžu v ní přeci vypadat tak strašně!

poevzato z http://www.predskolaci.cz

Moji malí chlapečci rostou. Ten tam je jejich nekritický obdiv k mamince, který jsem si tolik užívala. Nikdo a nikdy mi tolikrát neopakoval, že jsem ta nejkrásnější a nejhodnější a tak moc mi to sluší. Tajně jsem doufala, že jim to vydrží alespoň do puberty...ale kdeže loňské sněhy jsou. Alespoň ten nejstarší už evidentně získává oko muže, kterým posoudí můj outfit a nemilosrdně sdělí svůj názor.
Móda rozhodně není můj koníček. V mé  šatní skříni převládají džíny, plátěné kalhoty a trička. Občas se tam krčí mezi bavlnou i nějaký lepší kousek pro sváteční příležitosti, ale takových skvostů je opravdu pomálu. Zřejmě k nelibosti všech mých mužů. Všimla jsem si toho už když jsem čekala třetí dítě a vydala se se svým "pánským" doprovodem do prodejny s těhotenskou módou. Představovala jsem si něco jako širokou rozevlátou zelenkavou tuniku (aby mi ladila k očím a neškrtila v podpaží...). "Kup si něco víc sexy!" nechal se slyšet velký muž, když jsem mu ukázala svůj úlovek. "To je málo barevný, mami!" pořvávali malí mužové. "Tak mi něco vyberte sami, když se vám to nelíbí," urazila jsem se.
A tak vybrali. To, co se líbilo manželovi, jsem rovnou odložila do přihrádky sci-fi. Možná si jen nestačil všimnout,  že během třech těhotenství a několika let kojení se obvod mého hrudníku zvětšil o tři čísla (možná si někdo z vás vzpomene, jak spolužáci na základce hodnotili ženská poprsí...C-citróny, D-dobrý!, E-eště dobrý, F-fuj, to jsem se lek!). Svršky, které mi přinesli synáčci, odpovídaly jejich představě barevnosti. Převládala na nich fialová a tyrkysová se žlutou, občas šmrncnuté oranžovou a rubínově červenou. Na rozdíl od výběru jejich otce mi alespoň padly jak ulité. S povzdechem  a slzou v oku jsem odložila na věšák zelenkavou halenu a koupila papouščí minišaty. Nakonec jsem musela jejich vkus ocenit. "Papouška" nosím dodnes, i když vzhledem ke stupni obnošenosti už jen při vaření.
Ale vraťme se na začátek. Z výchovných důvodů jsem alespoň synkovi vysvětlila, že blbec se neříká a rodičům už vůbec ne. Sebekriticky jsem při tom v duchu uznala, že od mongolských spolužáků tohle slovo určitě nepochytil. Spíše se jedná o odposlech některých peprnějších výrazů z mého slovníku, kterými častuji mongolské řidiče při jízdách po městě (určitě nejsem řidičský virtuoz, ale to co se děje v ulánbátarském provozu by porazilo většinu českých dopravních policistů). Ale jinak, můžu být ráda, že má svůj názor a že se nebojí ho sdělit. Ještěže mu nikdo jiný kromě mě nerozuměl..
A já se musím připravit na to, že bude hůř. Že časem mě budou kromě mého muže kriticky sledovat další tři páry očí. Ale není přeci nad to, mít se koho zeptat. Jen doufám, že se alespoň shodnou, a že při troše úslí budu slyšet "mami, sluší ti to" častěji než "mami, převlíkni to!".

Autor: Markéta Hrdoušková | středa 27.1.2010 8:22 | karma článku: 30,65 | přečteno: 4043x
  • Další články autora

Markéta Hrdoušková

Dny po tajfunu

Včera ráno jsem šla na nákup, protože jsme doma neměli dost jídla, když děti zůstaly neplánovaně doma. Školy byly zavřené, kvůli tajfunu. A taky jsem byla zvědavá, koneckonců tak velkou tropickou bouři jsem zažila poprvé v životě.

30.9.2015 v 10:27 | Karma: 13,36 | Přečteno: 764x | Diskuse| Cestování

Markéta Hrdoušková

Ranní kafe

Stojí tu vedle mě, aby mi pomohla přetvořit myšlenky v písemný projev. Každé ráno už mnoho let (s menšími přestávkami) mě najdete s ní v ruce. A teprve dneska jsem se rozhodla vzdát jí hold. Milovníci čajů, kakaa, rumu i vody prominou, ale miluju svou ranní kávu.

2.9.2014 v 7:58 | Karma: 20,15 | Přečteno: 1034x | Diskuse| Osobní

Markéta Hrdoušková

Kdo hraje hry, nezlobí...

Tenhle článek píšu z naštvanosti. A taky trochu z bezradnosti a jako obvykle, když mnou zmítají emoce, z okamžitého popudu. Přiznám se v něm, že jsem nemoderní a zpátečnická. A vůbec mi to není líto.

28.4.2014 v 9:45 | Karma: 22,30 | Přečteno: 1077x | Diskuse| Osobní

Markéta Hrdoušková

Beethoven pro popeláře

Řada lidí, když se někam stěhuje, předem se rozhlíží a až podle toho se rozhoduje. To ale my ne. My se nejdřív stěhujeme a pak teprve rozhlížíme. Nebo to zkoušíme dělat zároveň, ale to mám z toho pak hlavu úplně v pejru.

1.10.2013 v 10:15 | Karma: 25,07 | Přečteno: 1400x | Diskuse| Cestování

Markéta Hrdoušková

Buchtám vstup zakázán

Když jsem byla sedmileté děvčátko, vzali mě prarodiče na dovolenou do tehdejšího Sovětského svazu k moři. Zrovna v době, kdy se tam konala letní olympiáda.

26.3.2013 v 9:20 | Karma: 27,85 | Přečteno: 5323x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024,  aktualizováno  20:25

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

Ukrajina tajně použila střely dlouhého doletu, nová pomoc vítězství nezaručí

24. dubna 2024  20:19

Ukrajinská armáda už začala používat balistické rakety dlouhého doletu. Tajně jí je poskytly...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 86
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4337x
- Máma tří kluků, partnerka, kamarádka, dobrodruh. - Vzděláním antropoložka, profesí leccos. - Domovem v Tchai-peji - Mám ráda svoje děti, manžela, teplou sprchu, kávu s mlékem, večery s knížkou, dlouhý spánek...