Maminko...

Markéta Hrdoušková

Až budu volit prezidenta, mami....

Tak máme za sebou první politickou debatu. A to tomu nejstaršímu není ještě ani devět.

28.1.2013 v 11:26 | Karma článku: 38.18 | Přečteno: 5081 | Diskuse

Markéta Hrdoušková

Pozitivní motivace

Mělo by to prý fungovat mnohem lépe než hrozby a trest. Respektovat je. Promluvit si s nimi, vysvětlit proč a půjde to samo.

19.4.2012 v 9:43 | Karma článku: 20.61 | Přečteno: 2894 | Diskuse

Markéta Hrdoušková

Mateřská logistika

Kdysi dávno jsem si myslela, že logistika úzce souvisí s logikou. Že přesun věcí a lidí v čase a prostoru musí podléhat určitým pravidlům.

22.2.2012 v 11:33 | Karma článku: 21.45 | Přečteno: 1921 | Diskuse

Markéta Hrdoušková

Takové slušné děti

Pravidelně cestou do školy míjíme tři dědoušky. Někdy už za supermarketem, jindy až u přechodu, záleží na tom, jaké zpoždění máme. Jdou a povídají si.

25.1.2012 v 11:45 | Karma článku: 31.17 | Přečteno: 3117 | Diskuse

Markéta Hrdoušková

Porodem to nekončí...

Mluvím o pupeční šňůře. Vypadá to jednoduše. Mimino se narodí, doktor udělá šmik a máme tu nového odděleného člověka. Ale tak to není. Pupeční šňůra zůstává ve virtuální podobě a někdy bývá mnohem pevnější, než ta skutečná. Celá ta dlouhá následující léta se různě natahuje, smršťuje, trhá, uzluje, vyspravuje a nakonec se většinou přetrhne.

1.12.2011 v 14:43 | Karma článku: 38.69 | Přečteno: 5642 | Diskuse

Markéta Hrdoušková

Mami, co jsou to kozy?

A to je tahle otázka z mírnějších... "Mami, co je to šukat?" Jsem celkem otevřený rodič. Takže ve svých sedmi letech už moc dobře ví, jak se dělají miminka. Nicméně celý repertoár názvů tohoto procesu jsem mu ještě neodtajnila. Měla jsem nejspíš tušit, že to za mě udělají spolužáci.

1.11.2011 v 14:35 | Karma článku: 36.23 | Přečteno: 5304 | Diskuse

Markéta Hrdoušková

Můj největší amígo

Z mateřské školky si toho moc nepamatuji. Matně si vzpomínám jen na obrovský knír pana školníka. Také na koloběžky s nafukovacími koly, o které byla vždycky rvačka a já si ji nikdy nevybojovala.

4.10.2011 v 9:17 | Karma článku: 29.02 | Přečteno: 3225 | Diskuse

Markéta Hrdoušková

Píchni ho, řízni ho, ať mu teče krev!

"Seš mrtvej!" Nejsem!" "Prásk! Tak teď už si!" Fascinují mě klučičí hry. Ať se snažíte, jak snažíte vychovat z nich pacifisty, stejně po sobě budou střílet.

2.5.2011 v 10:01 | Karma článku: 24.85 | Přečteno: 3218 | Diskuse

Markéta Hrdoušková

O trhání zubů...

Seděla jsem mamince na klíně: "Až řekneš teď, tak ho vytrhnu." Máma svírala pevně rukou v kapesníku můj kývající se zub a dlouhé minuty ubíhaly.

13.12.2010 v 7:03 | Karma článku: 23.25 | Přečteno: 3893 | Diskuse

Markéta Hrdoušková

Batole kybernetického věku

Batole mi přenastavilo budík, takže na mě začal mluvit čínsky. Předpokládám, že mi sice jen každou půl hodinu oznamoval čas, přesto mě obtěžovalo sdílet tiché odpoledne s čínským hlasem. Budík jsem schovala, jelikož s mým nelogicky fungujícím mozkem mě nenapadlo vyndat baterie. Případná návštěva by si ten den mohla snadno pomyslet že zavírám Číňanky do šuplíku, odkud volají o pomoc zespodu hromady ručníků.

29.11.2010 v 9:40 | Karma článku: 25.27 | Přečteno: 3368 | Diskuse

Markéta Hrdoušková

Masožravá záclona

Když jsem šla onehdy dát dětem dobrou noc, Jíra prohlásil: "Maminko, já se bojim!" Jsem zvyklá na "maminko, já se bojim". Malý člověk má pořád z něčeho strach. Z vody, z očkování, z vysavače, ze tmy. Vím, že dětské strachy není radno podceňovat, protože mohou mít celoživotní následky. Když mi tedy synek oznámil "maminko já se bojím", zeptala jsem se: "Miláčku a čehopak?" "Záclony. Chce mě sežrat."

6.10.2010 v 9:45 | Karma článku: 32.62 | Přečteno: 6421 | Diskuse

Markéta Hrdoušková

Číňani děti nežerou

Jedna facebooková přítelkyně mi napsala: "Nesnáším Číňany, nikdy bych v tý zemi nechtěla žít...a už vůbec ne dávat svoje děti do jejich školy!" Mně sice jako správné "mixle v pixle" (chápej "multi-kulti") vyznavačce Číňani vůbec nevadí, i když jsem si to, pravda, představovala taky trochu jinak. Ale co už nadělám. Můj syn zkrátka chodí do třídy chua-chua.

24.9.2010 v 10:02 | Karma článku: 33.91 | Přečteno: 6306 | Diskuse

Markéta Hrdoušková

Kdyby děti byly na pérko...

"To by stejně bylo skvělý, kdyby děti byly natahovací. Byly by takhle roztomilý a pak by jim došlo pérko a jenom tak by zůstaly sedět a koukaly," zasnil se muž při pohledu na našeho nejmladšího, který zrovna hýřil dobrou náladou a rozdával své osmizubé úsměvy na všechny strany. Tak jsem si to představila.

21.6.2010 v 10:07 | Karma článku: 36.80 | Přečteno: 6181 | Diskuse

Markéta Hrdoušková

Jiná dimenze aneb maminko tlačte!

"Ženská, která nerodila, není ženská!" hřímala přednášející z katedry a já se hrozně urazila. Bylo mi devatenáct, cítila jsem se sexy a žensky asi tak jako Marylin Monroe, tak co to ta baba mele?

20.5.2010 v 12:40 | Karma článku: 45.29 | Přečteno: 13021 | Diskuse

Markéta Hrdoušková

Jak jsem se tam dostal, mami?

Nečekejte, že jim to vysvětlí kamarádi, nebo že je na prahu puberty poučí otec. Přijde to mnohem dřív. Budiž vám drobnou útěchou, že obvykle v obráceném pořadí. Takže nejprve "jak jsem se dostal ven" a teprve poté "jak jsem se dostal dovnitř."

17.3.2010 v 9:15 | Karma článku: 34.61 | Přečteno: 3677 | Diskuse

Markéta Hrdoušková

Zlynčujte ty rodiče!

Dítě vypadlo z okna, utopilo se v bazénu, udusilo v autě...a kdo za to může? Rodiče. Zavřete, zlynčujte, popravte je! Jsou to nezodpovědní zločinci. To mně by se tohle nikdy stát nemohlo, nejsem přeci magor!

8.3.2010 v 9:21 | Karma článku: 44.49 | Přečteno: 8893 | Diskuse

Markéta Hrdoušková

Mami, převlíkni se!

"Maminko, tyhle šaty ti vůbec nesluší, vypadáš v nich jako blbec!" vypálil na mě pětiletý syn, sotva jsem si ve školce svlékla kabát. Nejdřív mi prolétlo hlavou, že kritické uvažování má určitě po tatínkovi. Pak jsem chvíli dumala nad tím, kde sebral slovo blbec. Nakonec jsem si dotčeně pomyslela, že tu halenku jsem si kupovala na ples a nemůžu v ní přeci vypadat tak strašně!

27.1.2010 v 8:22 | Karma článku: 30.57 | Přečteno: 4043 | Diskuse

Markéta Hrdoušková

Jak přežít cestování s dětmi (a nezešílet...)

Máme kamaráda, který by chtěl miminko. Tedy přesněji, který chtěl miminko, dokud nestrávil týden dovolené s naší rodinou. Ale nemyslete si, že naše děti jsou nějaké zrůdičky z Adamsonovy rodiny nebo nevycválaní spratci. Prostě dva normální rošťáci ve věku 3 a 5 let a jedno půlroční mimino. Jenže kamarád je ten typ, co potřebuje mít vždy situaci pod kontrolou. Všechno, ubytováním počínaje a dopravou konče, je třeba mít předem naplánováno a cestovní itinerář je od toho, aby se dodržoval. Není divu, že během cestování s námi postupně ztrácel iluze.

27.7.2009 v 10:17 | Karma článku: 30.36 | Přečteno: 3015 | Diskuse

Markéta Hrdoušková

Říkáme to všechny...

Stalo se to po ránu při tradiční rvačce před odchodem do školky. Při zcela bezpředmětném dohadování, kdo za to může, ze mě málem vypadla ta strašná věta: "Jsi starší, tak máš mít rozum!"

9.6.2009 v 10:07 | Karma článku: 31.12 | Přečteno: 3745 | Diskuse

Markéta Hrdoušková

Zmatení jazyků aneb tlustej vencdej

Taxikář vytáhl ze sáčku dva bonbóny a dal je klukům. "Poděkujte!" připomínám jim. "Bajarlá," říká prostřední. "Tenk jů," zkouší starší. Ještěže ten nejmladší neumí mluvit.

3.6.2009 v 10:11 | Karma článku: 40.42 | Přečteno: 7170 | Diskuse
Počet článků 86 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4337

- Máma tří kluků, partnerka, kamarádka, dobrodruh.

- Vzděláním antropoložka, profesí leccos.

- Domovem v Tchai-peji

- Mám ráda svoje děti, manžela, teplou sprchu, kávu s mlékem, večery s knížkou, dlouhý spánek...
Locations of visitors to this page