Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mami, co jsou to kozy?

A to je tahle otázka z mírnějších... "Mami, co je to šukat?" Jsem celkem otevřený rodič. Takže ve svých sedmi letech už moc dobře ví, jak se dělají miminka. Nicméně celý repertoár názvů tohoto procesu jsem mu ještě neodtajnila. Měla jsem nejspíš tušit, že to za mě udělají spolužáci.

Ale když on byl donedávna tak nevinné dítě! Nedělám si iluze o tom, že zahraniční dítka by byla slušnější než naše česká, ale jelikož v loňském roce v pekingské škole teprve válčil se základy angličtiny, slůvka jako "fuck" mu pravděpodobně v záplavě běžné konverzace unikla.  Šukat v české druhé třídě už nikoliv. Tak jsem mu to holt vysvětlila. Před zkomoleninou "mrcat" jsem ovšem už zbaběle prchla do neexistence, tudíž mě za čas bezpochyby čeká přednáška na téma dalších dvou vulgárních variant téže aktivity.

U některých průpovídek mě skoro až jímá nostalgie a vzpomínám na svá školní léta. "Řekni bazén! Máš kozy až na zem!"  U jiných si jen povzdychnu, že je prostě dnes ta doba taková otevřenější... "Mami, co je to teplouš?"  K tomu, že se mohou mít rádi i dva kluci nebo dvě holky, jsem zatím v naší sexuální osvětě nedošla. Ani jsem původně neplánovala, že to budu rozebírat před spolucestujícími v narvaném meziměstském autobuse. A i přes to, že jak se zdá, pochopil, pořád se obávám, že výraz "teplouš" si malé dítě zkrátka zapamatuje lépe a rychleji než slovo "homosexuál."

Na druhou stranu jsem raději, že se ptá, než když tyhle inovace začne z fleku používat. A to i přesto, že při definování některých perel se docela zapotíte. "Ty jsi takovej můj milej pičus!" vrhl se před pár dny na svého tříletého bratra. "Cože???!!!" zařvali jsme s mužem současně. Syn, zaražený, proč se jako rozčilujeme, opatrně sděloval: "No pičus, to si přece řikaj kluci ve škole, když jsou kamarádi..." Těžko vysvětlit, proč je pičus ošklivé, ale opravdu ošklivé slovíčko, když se nechceme zamotat do jeho významového kořene.

Nejhorší na tom je, že z celé této exkurze do slovníku dětí prvního stupně jaksi nelze vyloučit jeho mladšího bratra předškoláka. Výhodou je, že toho příští rok v první třídě už nic nepřekvapí. Doufám ale, že se se svými rozšířenými znalostmi nepochlubí už paním učitelkám při zápisu.

"Mami, koukej, to je hrůza! Ta holka má úplně nahatej zadek a vůbec se nestydí!" Ukazuje na fotku v novinách a znechuceně kroutí hlavou. Tak snad to s tou jeho nevinností ještě nebude tak zlé.

Autor: Markéta Hrdoušková | úterý 1.11.2011 14:35 | karma článku: 36,23 | přečteno: 5305x
  • Další články autora

Markéta Hrdoušková

Dny po tajfunu

Včera ráno jsem šla na nákup, protože jsme doma neměli dost jídla, když děti zůstaly neplánovaně doma. Školy byly zavřené, kvůli tajfunu. A taky jsem byla zvědavá, koneckonců tak velkou tropickou bouři jsem zažila poprvé v životě.

30.9.2015 v 10:27 | Karma: 13,36 | Přečteno: 764x | Diskuse| Cestování

Markéta Hrdoušková

Ranní kafe

Stojí tu vedle mě, aby mi pomohla přetvořit myšlenky v písemný projev. Každé ráno už mnoho let (s menšími přestávkami) mě najdete s ní v ruce. A teprve dneska jsem se rozhodla vzdát jí hold. Milovníci čajů, kakaa, rumu i vody prominou, ale miluju svou ranní kávu.

2.9.2014 v 7:58 | Karma: 20,15 | Přečteno: 1034x | Diskuse| Osobní

Markéta Hrdoušková

Kdo hraje hry, nezlobí...

Tenhle článek píšu z naštvanosti. A taky trochu z bezradnosti a jako obvykle, když mnou zmítají emoce, z okamžitého popudu. Přiznám se v něm, že jsem nemoderní a zpátečnická. A vůbec mi to není líto.

28.4.2014 v 9:45 | Karma: 22,30 | Přečteno: 1077x | Diskuse| Osobní

Markéta Hrdoušková

Beethoven pro popeláře

Řada lidí, když se někam stěhuje, předem se rozhlíží a až podle toho se rozhoduje. To ale my ne. My se nejdřív stěhujeme a pak teprve rozhlížíme. Nebo to zkoušíme dělat zároveň, ale to mám z toho pak hlavu úplně v pejru.

1.10.2013 v 10:15 | Karma: 25,07 | Přečteno: 1400x | Diskuse| Cestování

Markéta Hrdoušková

Buchtám vstup zakázán

Když jsem byla sedmileté děvčátko, vzali mě prarodiče na dovolenou do tehdejšího Sovětského svazu k moři. Zrovna v době, kdy se tam konala letní olympiáda.

26.3.2013 v 9:20 | Karma: 27,85 | Přečteno: 5323x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Znepokojivá čísla. Každý druhý Alžířan žijící v Německu je podezřelý ze zločinu

23. dubna 2024  14:18

Premium Německé úřady zveřejnily znepokojivé kriminální statistiky: podle nich tvoří podezřelé z trestných...

Pošli peníze pro hladové děti, máš 5 sekund, vydírali muže kvůli erotickému videu

23. dubna 2024  14:15

Policisté na Ostravsku vyšetřují případ, kdy se obětí internetových vyděračů stal invalidní...

Meningokok zabil malé dítě. Zvažte očkování, vakcínu hradí stát, radí odborníci

23. dubna 2024  14:12

Smrtící meningokoková bakterie, které podlehne každý desátý nakažený, se od covidu objevuje v Česku...

Problémy ve zdravotnictví se nevyřeší dalším přidáváním peněz, míní premiér

23. dubna 2024  14:02

Problémy českého zdravotnictví se podle premiéra Petra Fialy (ODS) nevyřeší jen dalším přidáváním...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 86
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4337x
- Máma tří kluků, partnerka, kamarádka, dobrodruh. - Vzděláním antropoložka, profesí leccos. - Domovem v Tchai-peji - Mám ráda svoje děti, manžela, teplou sprchu, kávu s mlékem, večery s knížkou, dlouhý spánek...