Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pojítka s domovem

Jako každé ráno při příchodu do školky jsem slíbila klukům, že jim ještě zamávám do okna. Podupávala jsem na chodníku a čekala, až se objeví za sklem. Za chvíli na mě vykoukla zoufalá a uslzená hlavička.

Přestože okno bylo pootevřené, chvíli mi trvalo, než jsem z trhaných vzlyků a pláče porozuměla tomu, co mi můj starší chce sdělit.

"Rozlila se mi lahvičkaaaaa!" štkal.

Každé ráno jim do dětských pítek naředím džus s sebou do školky. A tahle lahvička mu při úprku k oknu spadla na zem. Moje skoro pětileté dítě řve kvůli loužičce vody? 

"Nebreč, nic se nestalo, nic se nerozbilo, paní učitelka ti tam naleje nový pití," snažím se ho uklidnit přes sklo.

"Ale já chci tvojeeeee!" úpí dál dítě.

A pak mi to došlo. Ta lahvička s džusem neslouží primárně jako zdroj tekutin v případě žízně. Je to pouto s domovem, jistota, že si pro něj v poledne přijdu. Měřítko času, protože vypít ji trvá asi tak čtyři hodiny a jak se pomalu začíná objevovat dno, blíží se ta chvíle, kdy se objevím ve dveřích.

Taky mám taková pojítka s domovem. Fotky dětí v peněžence. Kámen, který mi mladší syn nepozorovaně strčil do kapsy u bundy. Použitý lístek na MHD, který nezahodím, protože z nějakého absurdního důvodu má pro mě těžko pochopitelný význam, že se vrátíme do Čech, domů.

Jsou to pro mě důležité drobnosti. A pokud je ztratím (kamínek vypadne, lístek vyhodím s účtenkou za nákup...), vždycky podvědomě čekám, že se něco stane. Nepřihodí se samozřejmě nic, přesto si znovu tvořím, nalézám a ztrácím pojítka s domovem a ten pocit, že se jedná o něco velmi důležitého mě neopouští.

Rozlitý džus paní učitelka utřela a do lahvičky určitě nalila nové pití. A já se po obědě objevím ve dveřích školky, jako by se bylo nic nestalo. Samozřejmě.  

Autor: Markéta Hrdoušková | čtvrtek 26.3.2009 2:31 | karma článku: 8,88 | přečteno: 2316x
  • Další články autora

Markéta Hrdoušková

Dny po tajfunu

Včera ráno jsem šla na nákup, protože jsme doma neměli dost jídla, když děti zůstaly neplánovaně doma. Školy byly zavřené, kvůli tajfunu. A taky jsem byla zvědavá, koneckonců tak velkou tropickou bouři jsem zažila poprvé v životě.

30.9.2015 v 10:27 | Karma: 13,36 | Přečteno: 764x | Diskuse| Cestování

Markéta Hrdoušková

Ranní kafe

Stojí tu vedle mě, aby mi pomohla přetvořit myšlenky v písemný projev. Každé ráno už mnoho let (s menšími přestávkami) mě najdete s ní v ruce. A teprve dneska jsem se rozhodla vzdát jí hold. Milovníci čajů, kakaa, rumu i vody prominou, ale miluju svou ranní kávu.

2.9.2014 v 7:58 | Karma: 20,15 | Přečteno: 1034x | Diskuse| Osobní

Markéta Hrdoušková

Kdo hraje hry, nezlobí...

Tenhle článek píšu z naštvanosti. A taky trochu z bezradnosti a jako obvykle, když mnou zmítají emoce, z okamžitého popudu. Přiznám se v něm, že jsem nemoderní a zpátečnická. A vůbec mi to není líto.

28.4.2014 v 9:45 | Karma: 22,30 | Přečteno: 1077x | Diskuse| Osobní

Markéta Hrdoušková

Beethoven pro popeláře

Řada lidí, když se někam stěhuje, předem se rozhlíží a až podle toho se rozhoduje. To ale my ne. My se nejdřív stěhujeme a pak teprve rozhlížíme. Nebo to zkoušíme dělat zároveň, ale to mám z toho pak hlavu úplně v pejru.

1.10.2013 v 10:15 | Karma: 25,07 | Přečteno: 1400x | Diskuse| Cestování

Markéta Hrdoušková

Buchtám vstup zakázán

Když jsem byla sedmileté děvčátko, vzali mě prarodiče na dovolenou do tehdejšího Sovětského svazu k moři. Zrovna v době, kdy se tam konala letní olympiáda.

26.3.2013 v 9:20 | Karma: 27,85 | Přečteno: 5323x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024,  aktualizováno  20:25

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

Ukrajina tajně použila střely dlouhého doletu, nová pomoc vítězství nezaručí

24. dubna 2024  20:19

Ukrajinská armáda už začala používat balistické rakety dlouhého doletu. Tajně jí je poskytly...

VIDEO: Londýnem běhali splašení koně. Zkrvavení vráželi do aut, pět lidí zranili

24. dubna 2024  13:32,  aktualizováno  20:16

Centrem Londýna pobíhalo ve středu pět splašených koní královské kavalerie. Způsobili velký chaos v...

VIDEO: Slovenský pravičák vypustil nad hlavou europoslancům holubici míru

24. dubna 2024  20:09

Krajně pravicový slovenský europoslanec Miroslav Radačovský překvapil přítomné na jednání...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 86
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4337x
- Máma tří kluků, partnerka, kamarádka, dobrodruh. - Vzděláním antropoložka, profesí leccos. - Domovem v Tchai-peji - Mám ráda svoje děti, manžela, teplou sprchu, kávu s mlékem, večery s knížkou, dlouhý spánek...