Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pětrandočepice

Mně vyhovovalo, že jsem si, kromě jistoty profesionálního

prostředí porodnice odpočinula od domácnosti a péče o její členy. Při prvním dítěti 5 dní, při druhém tři. Manžel a rodina po mém návratu  s chodem domácnosti pomáhali, ale to hlavní bylo přece jen na mně. 

Vím, že většina domácností je plusmínus čistotných. Ale nedovedu si představit, že by musela porodní asistentka třeba do domácností asociálů, drogově závislých ap., kde by jí hrozila třeba nákaza hepatitídou. Jak tohle dopředu ošetřit...

0/0
7.2.2012 13:21

venenum

Australská aktivistka zemřela v 36 letech při domácím porodu

http://ona.idnes.cz/zastankyne-domacich-porodu-zemrela-jeste-pred-smrti-varovala-vladu-11i-/zdravi.aspx?c=A120202_094105_zdravi_pet

+1/0
4.2.2012 23:36

Zizalaaa

Právo rodit doma

Proč by si žena nesměla rozhodnout sama (po poradě s porodní asistentkou, lékařem), kde chce rodit?

Doma, v porodním domě, v nemocnici (v nemocnici ambulantně). Nesla by pak odpovědnost za svou volbu. Proč z nás chtějí lékaři udělat ovce, zodpovědnost za sebe máme přece každý sám.

Ať někdo fundovaný vyčíslí kolik stojí pojišťovnu porod v nemocnici a kolik by stál porod doma.

Porod doma není pro každého (ani pro mě ne), ale chci mít možnost volby! Vědět, že když se tak rozhodnu, budu mít u sebe zkušenou porodní asistentku a pokud se něco zvrtne, nebudou na mě v nemocnici hledět jako na vyvrhele. Takovéhle zákazy vedou jen k tomu, že porody doma se dějí stejně, tajně, nelegálně a o to s větším rizikem. Proč to v Nizozemí jde a u nás ne? Oni jsou přece také civilizovaná země, tak v čem je problém???

Třeba i v hlavách lékařů? V jejich pocitu nenahraditelnosti? Mě už to štve, to je jak za komunismu, kdy stát nejlíp věděl, co je pro občana nejlepší!

0/0
2.2.2012 22:27

Děkanka Katedry Kroupologické

Re: Právo rodit doma

"Oni jsou přece také civilizovaná země, tak v čem je problém???";-D;-D;-D V Nizozemi jsou pripraveni dostat rodicku do porodnice, je li treba. V Nizozemi se propaguje porod doma, protoze je levnejsi - setri se penizky. Nizozemi neni Cesko.

0/0
2.2.2012 23:00

ver.va

Sex s porodnmí asistentkou?

Už jsem toho o porodech napsala dost a nechci se vracet.

Jen takový postřeh - zastánkyně přirozených porodů často přirovnávají porod k sexuálnímu aktu a současně odhánějí muže - porodníky. Znamená to, že dávají přednost sexu se ženou? Já tedy vždy dávám přednost muži!

Při sexu i při porodu!

+3/0
29.1.2012 16:04

petra.prostejov

Re: Sex s porodnmí asistentkou?

Vážená paní,

ono u porodu v porodnici není vždycky (z různých důvodů) možné mít manžela. Když si přečtete článek pozorněji, tak autorka přítomnost muže při domácím porodu chce - ale toho vlastního. A ono je podle mě pořád etičtější mít sex se ženou pod dohledem manžela, než toužit po sexu s cizím lékařem, nemyslíte...? ;-)

0/0
30.1.2012 16:33

venenum

Re: Sex s porodnmí asistentkou?

sex s manželem při porodu ? etika ? ;-D

Patrně vůbec netušíte, co měla vaše předřečnice na mysli....

+2/0
30.1.2012 19:01

delora

porody

Jasně, takovejch mladejch, zdravejch maminek s nerizikovou graviditou pak pro akutní hypoxii plodu skončí na akutní nebo perakutní sekci... ale já jsem pro porody doma, genofond lidstva to totiž ocení ;) jen prosím nežádejte PA z porodnic, ony nesmí poskytovat péči mimo místo výkonu v práce ve smlouvě, tedy mimo nemocnici a vy kvůli své vyčůrané neochotě zaplatit si soukromou PA ohrožujete kariéru nějaké chuděry, která navíc s porodem doma povětšinou nesouhlasí... a taky jak k tomu přijdou maminky, které rodí v porodnici, když jednu ze 2 sloužících PA odešlou k vám? nedejbože, aby jednu noc rodily dvě takové "přírodní" ...

+2/0
29.1.2012 15:06

mischplysch

Re: porody

Nikdo nějakou nezkušenou PA z porodnice doma nechce, ty, které chtějí rodit doma tam chtějí mít zkušenou ženskou, která se doma rodit nebojí a není tam z donucení.

Tu zlobu by jste měla adresovat českému ministerstvu zdravotnictví, státu a politikům + mnohým porodníkům, kteří tuhle situaci zavinili. Nikdo jiný. Tak urputně se brání tomu zlegalizovat třeba porodní domy a dát registrace porodním asistentkám, které by doma rodily a nemůžou a vybudovat tu podobný legální rámec pro domácí porody, jako je jinde. Tož tak . :-)

+1/0
30.1.2012 21:15

venenum

Re: porody

A kde myslíte, že se zkušené porodní asistentky berou ? Líhnou se v křovinách nebo rostou na polích ?

Asi se proškolují v těch nemocnicích, žeee...

.

Nebudou náhodou PA pracující v porodnicích, kde pomáhají stovkám rodiček ročně, poněkud zkušenější než jiné PA, které se dostanou jen tu a tam k nějakému domácímu porodu ?

+1/0
4.2.2012 23:41

Gmurr

Krasne napsano

hlavne ze muzi to vedi nejlip. ;-D

+4/0
29.1.2012 10:48

stedrik

Re: Krasne napsano

stejně jako vy, bezdětné ošklivé feministky;-D;-D

+7/0
29.1.2012 14:13

Y.N

Re: Krasne napsano

Rv;-O

+1/0
29.1.2012 20:22

Martin5.35

Re: Krasne napsano

Copak z toho podle Vás není pravda?

+3/0
30.1.2012 11:45

janecz

O žádné hysterii nevím

Já bych to povolil. Když chce někdo rodit doma, ať doma rodí. Jenže jsem také slyšel, že stát by pak měl dotyčné poskytnout a zaplatit porodní asistentku (nebo snad i doktora). Je to na triko té rodičky. Jako když pacient odejde z nemocnice na revers proti doporučení lékaře. Ty naše prapraprapramatky na poli také neměly žádnou takovouto odbornou pomoc.

+3/0
29.1.2012 9:28

Christopher2011

Źádná extra velká hysterie

kolem domácích porodů nevzniká. Přeháníte. Jo, pár lidí reje, i tady, ale to je normální u všech témat, nejen u porodů. Pozornost médií je jen občasná, Concordia nebo pád letadla s hokejisty je  pro novináře výživnější sousto. Běžným lidem je jedno, jak jste rodila vy nebo jejich sousedka a několika trouby, kteří se "serou" do všeho nejen do porodů bych se nenechal rozhodit.

Jinak jsem pro to, aby se každý pár svobodně rozhodl sám, jak a kde se bude rodit a aby k tomu byly vytvořeny legislativní a další podmínky, včetně relevantních nezkreslených informací v dostatečném předstihu. Ostatně domácí porod bez komplikací bude patrně levnější než stejný porod v porodnici.

+4/0
29.1.2012 3:58

Psí zadek

Ono se to urychlování

dá odmítnout? Mně dali oxytocin a nikdo se mě na nic neptal, vlastně jsem vůbec nevěděla, že mi ho dali, to mi řekl až posléze manžel, který u toho byl.

+4/0
28.1.2012 23:45

Myš Lenka

Re: Ono se to urychlování

Můžete si sepsat porodní plán, kde to uvedete. Personál porodnice by se jím měl řídit, pokud nenastanou komplikace.

0/0
28.1.2012 23:53

Psí zadek

Re: Ono se to urychlování

Zvažovala jsem to, ale jako prvorodička jsem si s tím nevěděla moc rady, navíc bych asi neměla odvahu jim ho vůbec dát. A příště beztak budu s vysokou pravděpodobností rodit císařem...

0/0
28.1.2012 23:57

Myš Lenka

Re: Ono se to urychlování

Informace si mohou získat i prvorodičky, ale chápu Vaši nejistotu. Pokud byste měla svou porodní asistentku, jistě by Vám s tím ráda pomohla ( i s následným dodržováním plánu v průběhu porodu). Dnes si rodičky berou s sebou do porodnice často i své vlastní porodní asistentky (namísto manžela, který je v průběhu porodu nezřídka spíše na škodu :-)).

+1/0
29.1.2012 0:42

Psí zadek

Re: Ono se to urychlování

Bohužel jsem neznala nikoho,  komu bych důvěřovala a brát si jako "svou" asistentku někoho, o kom vůbec nic nevím, mi přišlo stejné jako nechat to na porodnici. A můj manžel určitě na škodu nebyl, minimálně viděl, co se děje, i když si do toho netroufal zasáhnout, díky němu aspoň vím, proč došlo k problémům, ke kterým došlo.

0/0
29.1.2012 15:41

johnymistr

jsem zásadně

proti domácím porodům

+2/0
28.1.2012 22:58

Myš Lenka

Re: jsem zásadně

Díky za informaci, vysvětlíte nám proč? ;-)

+1/0
28.1.2012 23:04

johnymistr

Re: jsem zásadně

ne

0/0
28.1.2012 23:24

Myš Lenka

Re: jsem zásadně

Přesto díky. :-)

0/0
28.1.2012 23:39

johnymistr

Re: jsem zásadně

prosím... není zač

+1/0
28.1.2012 23:41

Jean-Luc Picard

nojo, tak jste si přihřála polévečku

a alternativci vám jistě dají karmu.

Například moje maminka neměla se mnou a ani mou sestrou žádné rizikové těhotenství, ale rodila v nemocnici. Kdyy tomu tak nebylo, tak nejsme na světě. Prostě komplikace při porodu - při tom krásném, bezproblémovém a přirozeném procesu, který si každá "moudrá" matka nejraději vychutná někde v soukromí na poli či v komůrce doma.

Víte, kdyby ta maminka "domoroďka" rozhodovala jen o sobě, vem to čert, chce svoje pohodlí, hned po porodu jí běží další díl Ulice a ona ho nechce zmeškat ... Ale věc je jiná, ona rozhodne i za dítě a už jsme na štíru se zájmy matky a zájmy dítěte. Když je k dispozici bezpečnější porodnice, tak proč riskovat, nebo nutit doktory aby vám doma stáli za přemoudřelým zadkem a venku čekala RZ s osádkou?

Parašutisté také věří svému padáku a on se v drtivé většině otevře, tak proč mají záložní padák? Prostě využijí všech možností pro vyšší bezpečnost a oželí pohodlí.

+7/0
28.1.2012 22:46

Gmurr

Re: nojo, tak jste si přihřála polévečku

Mate dost hrozny nazor na zeny. Domarodky nechteji byt doma kvuli dalsimu dilu serialu Ulice.

Proc spojujete porod pod lekarskym dohledem s nepohodlim?

+1/0
29.1.2012 10:55

Lanolin

Re: nojo, tak jste si přihřála polévečku

Že by to bylo kvůli podobnému přístupu?

http://zpravy.idnes.cz/radeji-riziko-nez-rutina-rika-matka-ktera-se-bila-za-domaci-porod-u-soudu-1ab-/domaci.aspx?c=A120126_143759_domaci_hv

I já raději trochu rutiny než zbytečné riziko. Pokud si někdo bude trhat doma sám zub kleštěmi, tak ohrožuje jen sebe, ale zde se zastane práv dítěte na minimalizaci rizika kdo?

+3/0
29.1.2012 15:27

Gustav Nečas

Re: nojo, tak jste si přihřála polévečku

A jaké argumenty mají domo-roďky? Vždyť ony chtějí mít lékařský dohled (viz příspěvek nahoře), jen nechtějí ležet tam kde se jim řekne a dělat co se jim řekne a kdy se jim řekne.

Autorka blogu je jistě po třech dětech ohromná odbornice a strčí do kapsy i primáře gynekologicko-porodnického oddělení kdejaké fakultní nemocnice, vždyť studovala i cizí země na internetu (to o sobě tvrdí sama autorka). Mimochodem mám signály, že ženy lékařky jsou méně citlivé než muž lékař

A hlavně proč rodit v nemocnici, když to naše prapraprapra - báby dělaly běžně i na poli. No s tímto přístupem bychom byli ještě dnes lovci a sběrači, protože co bylo dobré pro dědu a tátu je dobré i pro syna a jeho děti.

Proč nevyužít minimalizace rizik byť za cenu krátkého duševního nepohodlí?

Mimochodem o nepohodě rodičky začala psát sama autorka.

+3/0
29.1.2012 21:43

m.a.g.

vážená blogerko

Pokud zastáváte názor, že díky porodu svých 3 dětí víte o porodním procesu více, než porodník s třicetiletou praxí, pak se sama zesměšňujete. Musela byste těch dětí odrodit trochu více a také zažít nějakou tu patologii, abyste zřejmě pochopila, že vy se svojí psychickou pohodou nejste zdaleka ta, která svůj porod řídí a ovládá. Respektive můžete mi prosím vysvětlit, jak svojí psychickou pohodou při porodu zabráníte třeba tomu, aby se plod začal škrtit na pupečníku? Umíte snad změnit polohu plodu během porodu?

+15/0
28.1.2012 21:15

Kvetuska55

Re: vážená blogerko

Jsem ráda, že do diskuze vstoupil další člověk (lékař?) s racionálním názorem. Když si přečtete příspěvky, je tu celá řada "aktivistek", přesvědčených o úžasných zážitcích u domácích porodů a příšerných zkušenostech rodiček v porodnicích. Nahrává jim nedávné rozhodnutí Evropského soudu, že rodička si má právo rozhodnout kde a jak porodit dítě. A jak je v Česku zvykem, snaží se to dotáhnout k dokonalosti tím, že do legislativy vsunou povinnost zdravotnického zařízení poslat personál (lékaře,sestru) k rodičče domů. Je sice úsměvné, že to zajisté bude stejný personál, na který tady sborem nadávají, ale to jim zřejmě nevadí. Někdy mám dojem, že tenhle národ se už dočista zbláznil.

+3/0
28.1.2012 21:39

Tw_ista

Re: vážená blogerko

K tomu jediny - pokud se nechce sverit nemocnici, je nesmysl pozadovat personal z nemocnice, alespon jako samozrejmost zdarma. Pokud by si ovsem nemocnice na tom chtela vydelat (mit vic asistentek, nez potrebuje, a za jejich sluzbu nechat rodicky doma platit), pak je to pro me v poradku.

Ale kdyz si predstavim, ze porodnice ma ve sluzbe pet asistentek (a to asi prehanim), a rozesle je po kraji (za co?), a ozve se sesta domaci rodicka... nebo prijede nejakej problemovej porod...

Ne, na toto by automaticky pravo proste byt nemelo a melo by byt na porodnici, aby si urcila podminky, za jakych svoje asistentky poskytne i k domacim porodum.

Ze to budou steny lidi, ke kterym nechteji (ale ono mozna jen nechteji do porodnice a neni to o lidech v ni), je jen mala absurditka dnesni doby.

A mizim, do tyhle debaty je mi malo, a marnost me nikdy nebavila.

+3/0
28.1.2012 21:46

Tw_ista

Re: vážená blogerko

A jen jeste jedna poznamka - tento narod se dozajista zblaznil (byt ne jako jednotlivci), a stejne tak zesilela vetsi cast sveta. Clovek by si nejradsi koupil nemovitost na jiny planete a zdekoval se.

+2/0
28.1.2012 21:47

m.a.g.

Re: vážená blogerko

- jsem lékařka a matka dvou dětí, nejsem porodník, ale v jejich prostředí se pohybuji

- vím jak snadno se fyziologický porod přesmýkne v patologický, vím, co je to oznamovat rodičům, že jejich dítě zemřelo a znám případy pochybení PA v terénu, kdy domorodička dorazila do nemocnice pozdě a jen s vypětím všech sil a nasazením veškerého personálu nedošlo k nejhoršímu

- vím, že ne všichni lékaři jsou milí v jednání, stejně tak znám plno arogantních pacientů

- nikdo naštěstí nemůže ani lékaře ani PA donutit, aby k domácímu porodu jela asistovat proti své vůli, je to naše právo, odmítnout neakutní péči, pokud s ní nesouhlsíme či jsme přesvědčeni o jejím negativním vlivu na pacienta

+5/0
29.1.2012 11:26

Y.N

Re: Vy jste muž? hm odborníkl na celý vesmír

Po dvou porodech toho vím víc než Ten porodník! Na pupečníku se ty děcka poslední dobou škrtí snad všechny! Jak tu vůbec můžeme ještě být!Jak to že jsme nevymřeli před 1000 lety uškrcení na pupečníku!

A přitom moje kamarádka porodila dceru před 25 lety taky s pupečníkem na krku a představte si že žije stále, sice v UK .

+2/0
28.1.2012 21:48

venenum

Re: Vy jste muž? hm odborníkl na celý vesmír

Už jste někdy skládala uhlí ? Jóóó ???

Tak to určitě také víte úplně všechno o jeho těžbě a máte to v paži líp než horník ;-D

+7/0
28.1.2012 22:14

Y.N

Re: Vy jste muž? hm odborníkl na celý vesmír

Montuji auta v automobilce, spousta horníku uteklo rozumbrado ;-D

0/0
28.1.2012 22:28

Kvetuska55

Re: Vy jste muž? hm odborníkl na celý vesmír

To jo, ;-D to už se nedivím, že víte o porodech více než lékař. A je vás tady takových celé hejno.

+2/0
28.1.2012 23:19

Y.N

Re: Vy jste muž? hm odborníkl na celý vesmír

No asi když jsem rodila a dokonce 2x, vy už víte jak to bylo s horečkou omladnic? Už jste si to zjistila?

Jo v říjnu zemřela žena v porodnici v Novém Jičíně a v listopadu další, celkově naši felčaři vyrobili jen za 2 měsíce 6 sirotků, kolik jich je za celý loňský rok nám určitě řeknete, že[>-]

+1/0
29.1.2012 20:28

venenum

Re: Vy jste muž? hm odborníkl na celý vesmír

Jenom 2x ? To jste ovšem břídilka ;-D Není divu, že nevíte víc, než se dá dohledat na Wikipedii ;-D

+1/0
30.1.2012 19:08

Quazi

no jo, už je to tu zase

Bu bu bu! Svěřte se do rukou lékaře, jinak zemřete!

+2/0
28.1.2012 22:45

m.a.g.

Re: no jo, už je to tu zase

vaše hrdinství bohužel pramení z neznalosti a tomu se netleská Rv

+3/0
29.1.2012 12:17

Y.N

Re: no jo, už je to tu zase

Zkušenost není hrdinství, to je až když vám ve špitále něco podělají. Né vždy se pak ta záchrana podaří, vi úmrtí při porodech, ale vlastně to je příroda.

+1/0
29.1.2012 20:31

vypsanafixa

Dotaz

Neznáte myslivce Hrdouška z Horního Jelení? To byl zlatý člověk! Jako studentka jsem u něj v lese brigádničila.

0/0
28.1.2012 19:11

Kvetuska55

Tak koukám, že dost lidí zde neví o čem to je

Pro srovnání si na stejném serveru najděte i porody v Praze a srovnejte s tímto zahraničním dokumentem.

http://www.youtube.com/watch?v=libHZJ4TRxo

Přeji krásný den

+1/0
28.1.2012 18:04

Juraj 1

dost lidí zde neví o čem to je-orgasmický porod.

Pěkné. Slušná reklama, žádný problém , samo krásní lidi, štěstí, láska dětičky. Tak tak. To je HansChristian nebo Hollywod? Nebo že by záběry z nebe?  Muslimové taky věří, že když padnou v nebi, bude se tam o ně starat houf panen či co.

Není vám to video nějak podezřelý? Alespoň vám, co jste někdy rodili? To už nebude soutěž o omlévajícího tátu, ale k tomu ještě o povinný orgasmus k tomu? Fakt?:-/

+3/0
28.1.2012 19:40

Kvetuska55

Re: dost lidí zde neví o čem to je-orgasmický porod.

;-D Kouzlo nechtěného pane doktore, ;-) spíš mi šlo o srovnání tohoto zahraničního promo soukromých PA s videem "Porod v Praze", je na stejném serveru hned vedle. Také jsem chtěla ukázat těm, kdo o porodech něco málo víme, odkud naše domarodičky čerpají své znalosti.:-)

+1/0
28.1.2012 19:50

Juraj 1

dost lidí zde neví o čem to je-orgasmický porod.Pro květušku

To se fakt omlouvám. Taky jsem opakovaně kontroloval podle vašich minulých přízpěvků, co to píšete a nějak mi to nesedělo...Fakt je , že video jsem nedoprohlížel, vydržel jsem 5 min a pak se mi zatemnily oči  a zasukovaly dráhy... a tak jsem se trochu odventiloval na webu,, tak ještě jednou, fakt pardon.

PS to video je fakt super. Teda to americký,podle toho začátku. Má to snad hodinu, dál už na to nemám duševní energii

+1/0
28.1.2012 21:26

Kvetuska55

Re: dost lidí zde neví o čem to je-orgasmický porod.Pro květušku

Jo, jo, a to naše veřejnoprávní ČT tenhle dokument dala někdy kolem Vánoc celému národu ke shlédnutí.

0/0
28.1.2012 21:45



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.