Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DKK

Děkanka Katedry Kroupologické

28. 1. 2012 5:07
Ne se vsim souhlas

"Rodí přesně tak,  jako jejich praprapramatky, narozdíl od nich ale ne na poli, ale ve vyhovujících hygienických podmínkách. Jsou dobře živené a zdravé. Vědí, co dělají a komunikují se svým dítětem."

Dnesni zeny nerodi stejne, nemaji stejnou fyzickou kondici a uz vubec nejsou vzdy dobre zivene a zdrave. Ne vzdy vedi, co delaji. Drivejsi zeny byly zvykle na tvrdou praci a na drsne podminky. Odrodily a sly do prace. Dnesni zeny jsou zhyckane, nadopovane hormony a leky na bolest, casto rodi doma z rozmaru, ne z rozumu. Pokud chteji porodni asistentku doma, at je to NADstandard, ktery bude patricne zaplacen. Misto venovani se vice pacientkam v porodnici bude zdr. sestra odrtrzena od pracoviste a sedet u nastavajici matky klidne 40 hodin. Kdyz chce nekdo rodit doma, at prijme nasledky.

4 0
možnosti
DKK

Děkanka Katedry Kroupologické

28. 1. 2012 5:09
Re: Ne se vsim souhlas

Kdyz ma dite obtocenou pupecni snuru, je spatne polozene, zena ma nizkou panev atd. atd., tak v pripade pomaleho dostani se do nemocnice nema vinit okoli, ale sebe. Ma byt tedy zodpovedna financne i za budouci dite, za pripadne problemy. At si vezme riziko na sebe sama, kdyz nechce rodit v nemocnici, kde maji k dispozici operacni sal, pristroje a mohou udelat cisarsky rez ci jiny zakrok rychle. Pri narozeni ditete se muze spousta veci zvrtnout a jde o vteriny. Nac riskovat pohodli (a opet JEJICH pohodli, ne pohodli ditete, cili sobecke duvody), cekat na dovoz nemocnice u akutnich pripadu ci spolehat na asistentku, ktera neni lekar???? Proc se chteji vracet do let minulych? V letech minulych casto take zeny umiraly pri porodu. Nekdy umiraly deti. Nekdy matky i deti. Porod doma je krok zpet.

5 0
možnosti
AJ

astrudina

28. 1. 2012 0:14
ale jinak mě to už nebaví, jen se bojím i své děti,

že jim tyto fanatičky a tito fanatici zlikvidují porodnice a že nebude kde rodit.

2 0
možnosti
AJ

astrudina

28. 1. 2012 0:13
při druhé době porodní už žena nemůže dělat nic

a pokud se něco zvrtne, je závislá na okolí. Ty tlaky jsou tak všeprostupující, že si těžko může něco dirigovat. A pokud např. dítě uvízne v porodní cestě, tak co dělat? Nebo se začne dusit na pupeční šňůře někde zaháklé?

Nebo žena i po vyjití placenty začne masivně krvácet, to jsou proudy krve, to se nedá jen tak zatampónovat.

No a o to jde.

Ale já nesouhlasím s tím, že se o to má doma starat stát. Chceš rodit doma, prosím, na tvou zodpovědnost, genofond se tím posílí!

Je to stejné jako s přívěsnými vozíky za kolo pro mimina, chceš tam vozit své děti, prosím, ale na svou zodpovědnost...

2 0
možnosti
TJ

iElEn

27. 1. 2012 23:54
Ono je to o zodpovědnosti

Napsala jste to hezky, nic proti tomu pohledu. Jenže, ne všichni jsou hodní a na sebe hezcí lidé, stejně jako ne všichni  jsou schopni se zodpovědně rozhodovat. Jenže když pak dojde k tragédii, jakou smrt novorozence je, navíc když jsou pochybnosti, jestli byla nevyhnutelná, hledá se zodpovědnost.

Chápu doktory, že se zasazují o porody v porodnicích. Jednak kvůli péči v případě komplikací, jednak kvůli své ochraně. Protože když nastanou komplikace u rodičky doma, tak tam stejně nějaký lékař tou sanitou přijede. V tu chvíli se stává rodička i mimčo jeho pacientem, za které je zodpovědný. A já bych nechtěl být zodpovědný za cizí špatné rozhodnutí /rodit doma, i když to na to nebylo/, v horším případě čelit vyšetřování a nejlépe žalobě ze strany rodičů. Stalo se a určitě ne naposled. Strašně fér mi to přijde.

1 0
možnosti
TJ

iElEn

27. 1. 2012 23:57
Re: Ono je to o zodpovědnosti

O

tom, že by v porodnici mohla a měla být možnost na výběr ohledně prostředí,

přístupu a péče, aby to bylo pro ženu co nejpříjemnější, to vůbec

nezpochybňuji.

1 0
možnosti
KN

ségra

27. 1. 2012 22:36
já nevím...

Já nevím,na kterou stranu se přiklonit:-/,rodila jsem 2x,vše proběhlo rychle a bez komplikací,takže bych domácí porod asi zvládla.Jenže-rodila jsem v pohodě a s vědomím,že jsou kolem lidé,kteří v případě nutnosti zakročí,pomůžou a udělají vše pro to,aby bylo mé dítě i já v pořádku.Nevím,jestli bych se při porodu doma cítila stejně ,,bezpečně" a tím si nějaké komplikace nepřivodila;-)...Neodsuzuji ženy,které si domácí porod vyberou,je to jejich volba a držím všem pěsti

0 0
možnosti
A

AlBunda

27. 1. 2012 21:33
já osobně jsem si odrodil doma

3 děti,manželka na tom trvala,oba jsme lékaři,vše bez problémů,ani jsme nejeli 2x do porodnice,jen poprvé,ale nemůžu říct,že bych domácí porody doporučil každému.Není to opravdu pro každého.

Přesto mě udivují na diskuzích na toto téma ty nenávistné komenty hlavně žen.Jinak váš článek se mi líbil.R^

2 0
možnosti
MP

Martin V2

27. 1. 2012 21:34
Re: já osobně jsem si odrodil doma

Pane doktore, snad byste mohl pochopit, že nesouhlasný komentář není to samé co nenávistný komentář.R^

0 0
možnosti
MP

Martin V2

27. 1. 2012 21:21
Dotaz

Můžete mi popsat tu komunikaci mezi Váma a dítětem během porodu?

2 0
možnosti
E

Ezechiel

27. 1. 2012 21:25
Re: Dotaz

;-D;-D

0 0
možnosti
JM

Jiří Míka

27. 1. 2012 21:13
dobře napsáno

Článek čtivým způsobem střízlivě vysvětluje, že tu jde jen o podivnou hysterii. Palec nahoru. Také se podivuji, jak na domácí porody převažují spíše negativní reakce to silně odsuzující. Ad soudní verdikt o právu matky rodit doma je dobré znamení.. snad se situace mění k lepšímu a zrození - zázrak života již nebude jen v moci autorit :)

Ivana Königsmarkova, porodní asistenka, teď čelí státní žalobě, že ji při domácím porodu dítě zemřelo, a já myslím, že je ta žaloba nespravedlivá a státu do této svobodné volby nic není. Doufám, že porod doma přestane čelit překážkám a stane se možností volby, ne rizika trestního stíhání.

6 0
možnosti
A

AlBunda

27. 1. 2012 21:37
Re: dobře napsáno

ten smutný případ ona nezavinila,matka ji neupozornila na problémy-závažné

3 0
možnosti
MV

macecha_marie

27. 1. 2012 21:05
drobný komentář

Víte, mám dvě dospělé dcery a ani při jednom porodu si nikdo nedovolil "ordinovat" beze mne. A to to byla daleko méně informovaná doba a ani nebylo obvyklé si porodnici vybrat. Kratičce jsem na novorozeneckém i pracovala a měla tedy příležitost být těma prvníma rukama, které drží miminko. A tak vím, jak se situace může ve vteřině změnit - skutečně dramaticky. Jasně, na ulici nás může srazit auto, spadnout nám na hlavu meteorit nebo (v souladu s dnešními zprávami) na auto parašutista, ale tyhle situace bych s porodem nespojovala. O tom, že proběhne, víme totiž řadu měsíců dopředu. Je tedy čas vybrat porodnici, která splňuje potřeby konkrétní ženy.  Případně při domácím porodu, zcela seriózně a se vším všudy, nést následky svých rozhodnutí během plánování přípravy i celého dalšího vývoje.

K lidské samostatnosti patří i zodpovědnost. Tedy odmítnu-li "obvyklé řešení", musím být schopna se o sebe postarat. Jenže to už se neřeší.

3 0
možnosti
MV

macecha_marie

27. 1. 2012 21:10
Re: drobný komentář

Obě moje dcery (zdravotnice) naštěstí vnímají přínos porodnic a já už děti naštěstí neplánuji. Ale kdyby ano, vyberu si hezkou porodnici, všechno si tam prohlédnu, zjistím, jestli moje a jejich představy nějak ladí a prostě tam pojed

1 0
možnosti
PH

Paní Semtamťuková

27. 1. 2012 20:55
Souhlas.

Fakt pěkně napsaný. Já bohužel musela opakovaně na císař, ten poslední opravdu výživný, never more! To, že mám patologické těhotenství jsem věděla dost dopředu, takže by mě rodit doma nenapadlo. Ale těm, co jsou zdravé, to přeji a tu možnost jim závidím! Moje vzpomínky na porod jsou příšerný, už nikdy... Když jsem cestou na sál viděla ty, co rodily "přirozeně" - a že vidět byly (ba jim bylo vidět až do...) - tak mě omejvalo. Nevěřím, že jejich pocit z porodu byl o moc lepší než ten můj... :-/

1 0
možnosti
MP

Martin V2

27. 1. 2012 21:25
Re: Souhlas.

Kde jste rodila? Za prvé se divím, že tam bylo tolik porodů najednou a za druhé, že to bylo někde na prakticky veřejně přístupném místě.

Do popisu scénérie mi jen chybí, že jste měla operaci provedenou rezavým skalpelem a doktor u toho svačil.

1 0
možnosti
  • Počet článků 86
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4337x
- Máma tří kluků, partnerka, kamarádka, dobrodruh. - Vzděláním antropoložka, profesí leccos. - Domovem v Tchai-peji - Mám ráda svoje děti, manžela, teplou sprchu, kávu s mlékem, večery s knížkou, dlouhý spánek...