Diskuse

Proč ta hysterie?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pětrandočepice

7. 2. 2012 13:21
Mně vyhovovalo, že jsem si, kromě jistoty profesionálního

prostředí porodnice odpočinula od domácnosti a péče o její členy. Při prvním dítěti 5 dní, při druhém tři. Manžel a rodina po mém návratu  s chodem domácnosti pomáhali, ale to hlavní bylo přece jen na mně. 

Vím, že většina domácností je plusmínus čistotných. Ale nedovedu si představit, že by musela porodní asistentka třeba do domácností asociálů, drogově závislých ap., kde by jí hrozila třeba nákaza hepatitídou. Jak tohle dopředu ošetřit...

0 0
možnosti

Zizalaaa

2. 2. 2012 22:27
Právo rodit doma

Proč by si žena nesměla rozhodnout sama (po poradě s porodní asistentkou, lékařem), kde chce rodit?

Doma, v porodním domě, v nemocnici (v nemocnici ambulantně). Nesla by pak odpovědnost za svou volbu. Proč z nás chtějí lékaři udělat ovce, zodpovědnost za sebe máme přece každý sám.

Ať někdo fundovaný vyčíslí kolik stojí pojišťovnu porod v nemocnici a kolik by stál porod doma.

Porod doma není pro každého (ani pro mě ne), ale chci mít možnost volby! Vědět, že když se tak rozhodnu, budu mít u sebe zkušenou porodní asistentku a pokud se něco zvrtne, nebudou na mě v nemocnici hledět jako na vyvrhele. Takovéhle zákazy vedou jen k tomu, že porody doma se dějí stejně, tajně, nelegálně a o to s větším rizikem. Proč to v Nizozemí jde a u nás ne? Oni jsou přece také civilizovaná země, tak v čem je problém???

Třeba i v hlavách lékařů? V jejich pocitu nenahraditelnosti? Mě už to štve, to je jak za komunismu, kdy stát nejlíp věděl, co je pro občana nejlepší!

0 0
možnosti

Děkanka Katedry Kroupologické

2. 2. 2012 23:00
Re: Právo rodit doma

"Oni jsou přece také civilizovaná země, tak v čem je problém???";-D;-D;-D V Nizozemi jsou pripraveni dostat rodicku do porodnice, je li treba. V Nizozemi se propaguje porod doma, protoze je levnejsi - setri se penizky. Nizozemi neni Cesko.

0 0
možnosti

ver.va

29. 1. 2012 16:04
Sex s porodnmí asistentkou?

Už jsem toho o porodech napsala dost a nechci se vracet.

Jen takový postřeh - zastánkyně přirozených porodů často přirovnávají porod k sexuálnímu aktu a současně odhánějí muže - porodníky. Znamená to, že dávají přednost sexu se ženou? Já tedy vždy dávám přednost muži!

Při sexu i při porodu!

3 0
možnosti

petra.prostejov

30. 1. 2012 16:33
Re: Sex s porodnmí asistentkou?

Vážená paní,

ono u porodu v porodnici není vždycky (z různých důvodů) možné mít manžela. Když si přečtete článek pozorněji, tak autorka přítomnost muže při domácím porodu chce - ale toho vlastního. A ono je podle mě pořád etičtější mít sex se ženou pod dohledem manžela, než toužit po sexu s cizím lékařem, nemyslíte...? ;-)

0 0
možnosti

delora

29. 1. 2012 15:06
porody

Jasně, takovejch mladejch, zdravejch maminek s nerizikovou graviditou pak pro akutní hypoxii plodu skončí na akutní nebo perakutní sekci... ale já jsem pro porody doma, genofond lidstva to totiž ocení ;) jen prosím nežádejte PA z porodnic, ony nesmí poskytovat péči mimo místo výkonu v práce ve smlouvě, tedy mimo nemocnici a vy kvůli své vyčůrané neochotě zaplatit si soukromou PA ohrožujete kariéru nějaké chuděry, která navíc s porodem doma povětšinou nesouhlasí... a taky jak k tomu přijdou maminky, které rodí v porodnici, když jednu ze 2 sloužících PA odešlou k vám? nedejbože, aby jednu noc rodily dvě takové "přírodní" ...

2 0
možnosti

mischplysch

30. 1. 2012 21:15
Re: porody

Nikdo nějakou nezkušenou PA z porodnice doma nechce, ty, které chtějí rodit doma tam chtějí mít zkušenou ženskou, která se doma rodit nebojí a není tam z donucení.

Tu zlobu by jste měla adresovat českému ministerstvu zdravotnictví, státu a politikům + mnohým porodníkům, kteří tuhle situaci zavinili. Nikdo jiný. Tak urputně se brání tomu zlegalizovat třeba porodní domy a dát registrace porodním asistentkám, které by doma rodily a nemůžou a vybudovat tu podobný legální rámec pro domácí porody, jako je jinde. Tož tak . :-)

1 0
možnosti

Gmurr

29. 1. 2012 10:48
Krasne napsano

hlavne ze muzi to vedi nejlip. ;-D

4 0
možnosti

stedrik

29. 1. 2012 14:13
Re: Krasne napsano

stejně jako vy, bezdětné ošklivé feministky;-D;-D

7 0
možnosti

janecz

29. 1. 2012 9:28
O žádné hysterii nevím

Já bych to povolil. Když chce někdo rodit doma, ať doma rodí. Jenže jsem také slyšel, že stát by pak měl dotyčné poskytnout a zaplatit porodní asistentku (nebo snad i doktora). Je to na triko té rodičky. Jako když pacient odejde z nemocnice na revers proti doporučení lékaře. Ty naše prapraprapramatky na poli také neměly žádnou takovouto odbornou pomoc.

3 0
možnosti

Christopher2011

29. 1. 2012 3:58
Źádná extra velká hysterie

kolem domácích porodů nevzniká. Přeháníte. Jo, pár lidí reje, i tady, ale to je normální u všech témat, nejen u porodů. Pozornost médií je jen občasná, Concordia nebo pád letadla s hokejisty je  pro novináře výživnější sousto. Běžným lidem je jedno, jak jste rodila vy nebo jejich sousedka a několika trouby, kteří se "serou" do všeho nejen do porodů bych se nenechal rozhodit.

Jinak jsem pro to, aby se každý pár svobodně rozhodl sám, jak a kde se bude rodit a aby k tomu byly vytvořeny legislativní a další podmínky, včetně relevantních nezkreslených informací v dostatečném předstihu. Ostatně domácí porod bez komplikací bude patrně levnější než stejný porod v porodnici.

4 0
možnosti

Psí zadek

28. 1. 2012 23:45
Ono se to urychlování

dá odmítnout? Mně dali oxytocin a nikdo se mě na nic neptal, vlastně jsem vůbec nevěděla, že mi ho dali, to mi řekl až posléze manžel, který u toho byl.

4 0
možnosti

Myš Lenka

28. 1. 2012 23:53
Re: Ono se to urychlování

Můžete si sepsat porodní plán, kde to uvedete. Personál porodnice by se jím měl řídit, pokud nenastanou komplikace.

0 0
možnosti

johnymistr

28. 1. 2012 22:58
jsem zásadně

proti domácím porodům

2 0
možnosti

Myš Lenka

28. 1. 2012 23:04
Re: jsem zásadně

Díky za informaci, vysvětlíte nám proč? ;-)

1 0
možnosti