Mongolsko

Markéta Hrdoušková

Jak se (ne)naučit řídit v Mongolsku

Když jsme si koupili auto, manžel mě upozornil:" Ale budeš s nim jezdit!" "No tak to mě ani nenapadne," odvětila jsem. Sednout si za volant (který je ještě navíc na pravé straně) a vydat se do provozu v Ulánbátaru jsem pokládala za pokus o sebevraždu.

28.1.2008 v 6:36 | Karma článku: 26.40 | Přečteno: 2924 | Diskuse

Markéta Hrdoušková

Adopce po mongolsku aneb komu dám své dítě?

Od chvíle, kdy se mi narodil první syn, si víc všímám všeho, co se dětí týká. Zprávy, v nichž děti hrají hlavní roli, mě dojmou, vytočí, rozesmutní či rozzuří daleko intenzivněji, než dříve. To je nejspíš normální. Jako matka prostě některým věcem nerozumím. Někdy se však alespoň snažím proniknout hlouběji pod povrch, protože to, co je zdánlivě nepochopitelné, může vycházet z věky prověřených vzorců chování. A někdy je lepší věci akceptovat, než je hned z gruntu odsoudit.

23.1.2008 v 1:34 | Karma článku: 30.99 | Přečteno: 4587 | Diskuse

Markéta Hrdoušková

Už je zima, už je mráz

Když jsem se dnes ráno podívala na venkovní teploměr, ukazoval šílených 32 stupňů pod nulou. Pořád ještě nic moc. Při téhle teplotě stále můžete potkat v ulicích lidi bez čepice a v polobotkách. Pořádné boty vytáhnou, až začne opravdu mrznout.

13.1.2008 v 4:19 | Karma článku: 22.51 | Přečteno: 2245 | Diskuse

Markéta Hrdoušková

Prohibice po mongolsku

Představte si následující situaci. Jako každé úterý (nebo čtvrtek či pátek) míříte setmělou ulicí do své oblíbené hospůdky na pokec s kamarády. Však už se taky srocují před vchodem. Škrtnete zapalovačem a při blikotu plaménků slabikujete písmena na dveřích: "Z nařízení vlády do odvolání zavřeno."

10.1.2008 v 10:41 | Karma článku: 19.98 | Přečteno: 2225 | Diskuse
Počet článků 86 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4337

- Máma tří kluků, partnerka, kamarádka, dobrodruh.

- Vzděláním antropoložka, profesí leccos.

- Domovem v Tchai-peji

- Mám ráda svoje děti, manžela, teplou sprchu, kávu s mlékem, večery s knížkou, dlouhý spánek...
Locations of visitors to this page