Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jděte mi někam s romantikou v únoru!

V šestnácti mi tekly želví slzy, když Angelika zašeptala "Ach Geoffrey....". V šestadvaceti jsem se k smrti urazila, když mi manžel zapomněl dát k narozeninám kytku. A dneska mi vadí, když se těším na detektivní thriller a ono se v něm pak říká "I love you!"

Ano, moje romantická duše trochu okorala. Dokonce jsem v posledních letech přestala na muži vyžadovat i polibek pod rozkvetlou třešní. Nejen proto, že jabloně v Monglsku nerostou a 1. května tu ještě nekvete ani otužilá pampeliška. Ani proto, že bych souhlasila s kamarádem, který tvrdí, že nabídka kvalitního sexu je hodnotnější než sto zamilovaných kartiček. I když, přiznejme si, že takový návrh může být rozhodně upřímnější.
Možná je to věkem. Starého psa (potažmo fenu) novým kouskům nenaučíš a mně se na ty nové, ze západních krajin k nám dorazivší svátky strašně těžko zvyká. Netýká se to jen chudáka Valentýna, ale třeba Halloween jsem vzala na vědomí také až předloni, když moji chlapečkové v nadšeném údivu zůstali zírat na svítící sousedovic dýni.  Minulý rok už jsem  tesala nejen dýně, ale dokonce i vystřihovala netopýry a bubáky a dobrovolně je rozvěšovala po bytě.
Ale vraťme se k romantice. Možná možná se mi Máchovo "byl první máj, lásky čas, hrdliččin zval ku lásce hlas..." za ta léta tak vžilo, že v únoru moje srdce zkrátka ještě spí hlubokým zimním spánkem a při pohledu na zasněžené stromy bez listí se tak maximálně přetočí na druhý bok. Možná se na mně podepsalo soužití s mým mužem, který při každém náznaku romantiky protáčí oči tak, že si vidí až do týla. Možná...
Ne, fakt nejsem zatrpklá stařena, která závidí těm mladším lásku a zatímco tu haní romantiku ,závistivě a zklamaně hledí na prázdnou poštovní schránku. Nemám nic proti romantice a rozhodně ani proti Valentýnovi, však zrovna on si toho za života docela dost užil, proč do něj rejpat ještě po smrti. A už vůbec nic nemám proti lásce.
Ale když jsme u té lásky, nezapomeňte, milí Valentýnové a Valentýny, že ta se dá vyjádřit i jindy než 14. února a jinak než procítěným "miluji tě!". Takže kdyby váš drahý nebo drahá náhodou neměl  neděli v kalentáři poznačenou červeným srdíčkem, neberte to tak vážně. Třeba vám přinese kytku o týden později, nebo vám dá erotickou masáž naopak už v pátek. Neberte ignoraci svatého Valentýna jako důkaz, že vás váš vyvolený či vyvolená nemiluje a počkejte si do května. Až rozkvetou třešně, podstrčte mu do pracovní tašky kapesní vázání Máchova Máje, a třeba v něm (v ní) ty správné romantické sklony nakonec probudíte.
A když ne? Tak se smiřte s tím, že nemáte doma romantika. Otevřte si společně lahev dobrého vína a dopřejte si čehokoliv kvalitního...nebo si spolu třeba zahrajte piškvorky :-)

Autor: Markéta Hrdoušková | středa 10.2.2010 9:05 | karma článku: 37,31 | přečteno: 5820x
  • Další články autora

Markéta Hrdoušková

Dny po tajfunu

Včera ráno jsem šla na nákup, protože jsme doma neměli dost jídla, když děti zůstaly neplánovaně doma. Školy byly zavřené, kvůli tajfunu. A taky jsem byla zvědavá, koneckonců tak velkou tropickou bouři jsem zažila poprvé v životě.

30.9.2015 v 10:27 | Karma: 13,36 | Přečteno: 764x | Diskuse| Cestování

Markéta Hrdoušková

Ranní kafe

Stojí tu vedle mě, aby mi pomohla přetvořit myšlenky v písemný projev. Každé ráno už mnoho let (s menšími přestávkami) mě najdete s ní v ruce. A teprve dneska jsem se rozhodla vzdát jí hold. Milovníci čajů, kakaa, rumu i vody prominou, ale miluju svou ranní kávu.

2.9.2014 v 7:58 | Karma: 20,15 | Přečteno: 1034x | Diskuse| Osobní

Markéta Hrdoušková

Kdo hraje hry, nezlobí...

Tenhle článek píšu z naštvanosti. A taky trochu z bezradnosti a jako obvykle, když mnou zmítají emoce, z okamžitého popudu. Přiznám se v něm, že jsem nemoderní a zpátečnická. A vůbec mi to není líto.

28.4.2014 v 9:45 | Karma: 22,30 | Přečteno: 1077x | Diskuse| Osobní

Markéta Hrdoušková

Beethoven pro popeláře

Řada lidí, když se někam stěhuje, předem se rozhlíží a až podle toho se rozhoduje. To ale my ne. My se nejdřív stěhujeme a pak teprve rozhlížíme. Nebo to zkoušíme dělat zároveň, ale to mám z toho pak hlavu úplně v pejru.

1.10.2013 v 10:15 | Karma: 25,07 | Přečteno: 1400x | Diskuse| Cestování

Markéta Hrdoušková

Buchtám vstup zakázán

Když jsem byla sedmileté děvčátko, vzali mě prarodiče na dovolenou do tehdejšího Sovětského svazu k moři. Zrovna v době, kdy se tam konala letní olympiáda.

26.3.2013 v 9:20 | Karma: 27,85 | Přečteno: 5324x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Řekni, kde ti muži z Gazy jsou. Otazníky ohledně obětí: násobně více dětí a žen

19. května 2024

Premium V Gaze je problém, na který upozorňovala už Marlene Dietrichová. Teď si s ní notují demografové a...

Češi umějí vyrobit řadu vojenských dronů. Ale armáda o ně nestojí

19. května 2024

Premium Letecká výroba byla v České republice vždy na špičkové úrovni. Menší dopravní letouny, ultralighty,...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55,  aktualizováno  22:06

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Izraelský válečný kabinet se bortí. Ganc označil Netanjahuovy plány za fanatické

18. května 2024  20:36,  aktualizováno  21:41

Člen izraelského válečného kabinetu Benny Ganc v sobotu řekl, že jeho strana přestane podporovat...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 86
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4337x
- Máma tří kluků, partnerka, kamarádka, dobrodruh. - Vzděláním antropoložka, profesí leccos. - Domovem v Tchai-peji - Mám ráda svoje děti, manžela, teplou sprchu, kávu s mlékem, večery s knížkou, dlouhý spánek...