Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Pojítka s domovem

Jako každé ráno při příchodu do školky jsem slíbila klukům, že jim ještě zamávám do okna. Podupávala jsem na chodníku a čekala, až se objeví za sklem. Za chvíli na mě vykoukla zoufalá a uslzená hlavička.

Přestože okno bylo pootevřené, chvíli mi trvalo, než jsem z trhaných vzlyků a pláče porozuměla tomu, co mi můj starší chce sdělit.

"Rozlila se mi lahvičkaaaaa!" štkal.

Každé ráno jim do dětských pítek naředím džus s sebou do školky. A tahle lahvička mu při úprku k oknu spadla na zem. Moje skoro pětileté dítě řve kvůli loužičce vody? 

"Nebreč, nic se nestalo, nic se nerozbilo, paní učitelka ti tam naleje nový pití," snažím se ho uklidnit přes sklo.

"Ale já chci tvojeeeee!" úpí dál dítě.

A pak mi to došlo. Ta lahvička s džusem neslouží primárně jako zdroj tekutin v případě žízně. Je to pouto s domovem, jistota, že si pro něj v poledne přijdu. Měřítko času, protože vypít ji trvá asi tak čtyři hodiny a jak se pomalu začíná objevovat dno, blíží se ta chvíle, kdy se objevím ve dveřích.

Taky mám taková pojítka s domovem. Fotky dětí v peněžence. Kámen, který mi mladší syn nepozorovaně strčil do kapsy u bundy. Použitý lístek na MHD, který nezahodím, protože z nějakého absurdního důvodu má pro mě těžko pochopitelný význam, že se vrátíme do Čech, domů.

Jsou to pro mě důležité drobnosti. A pokud je ztratím (kamínek vypadne, lístek vyhodím s účtenkou za nákup...), vždycky podvědomě čekám, že se něco stane. Nepřihodí se samozřejmě nic, přesto si znovu tvořím, nalézám a ztrácím pojítka s domovem a ten pocit, že se jedná o něco velmi důležitého mě neopouští.

Rozlitý džus paní učitelka utřela a do lahvičky určitě nalila nové pití. A já se po obědě objevím ve dveřích školky, jako by se bylo nic nestalo. Samozřejmě.  

Autor: Markéta Hrdoušková | čtvrtek 26.3.2009 2:31 | karma článku: 8,88 | přečteno: 2316x
  • Další články autora

Markéta Hrdoušková

Dny po tajfunu

Včera ráno jsem šla na nákup, protože jsme doma neměli dost jídla, když děti zůstaly neplánovaně doma. Školy byly zavřené, kvůli tajfunu. A taky jsem byla zvědavá, koneckonců tak velkou tropickou bouři jsem zažila poprvé v životě.

30.9.2015 v 10:27 | Karma: 13,36 | Přečteno: 764x | Diskuse| Cestování

Markéta Hrdoušková

Ranní kafe

Stojí tu vedle mě, aby mi pomohla přetvořit myšlenky v písemný projev. Každé ráno už mnoho let (s menšími přestávkami) mě najdete s ní v ruce. A teprve dneska jsem se rozhodla vzdát jí hold. Milovníci čajů, kakaa, rumu i vody prominou, ale miluju svou ranní kávu.

2.9.2014 v 7:58 | Karma: 20,15 | Přečteno: 1034x | Diskuse| Osobní

Markéta Hrdoušková

Kdo hraje hry, nezlobí...

Tenhle článek píšu z naštvanosti. A taky trochu z bezradnosti a jako obvykle, když mnou zmítají emoce, z okamžitého popudu. Přiznám se v něm, že jsem nemoderní a zpátečnická. A vůbec mi to není líto.

28.4.2014 v 9:45 | Karma: 22,30 | Přečteno: 1077x | Diskuse| Osobní

Markéta Hrdoušková

Beethoven pro popeláře

Řada lidí, když se někam stěhuje, předem se rozhlíží a až podle toho se rozhoduje. To ale my ne. My se nejdřív stěhujeme a pak teprve rozhlížíme. Nebo to zkoušíme dělat zároveň, ale to mám z toho pak hlavu úplně v pejru.

1.10.2013 v 10:15 | Karma: 25,07 | Přečteno: 1400x | Diskuse| Cestování

Markéta Hrdoušková

Buchtám vstup zakázán

Když jsem byla sedmileté děvčátko, vzali mě prarodiče na dovolenou do tehdejšího Sovětského svazu k moři. Zrovna v době, kdy se tam konala letní olympiáda.

26.3.2013 v 9:20 | Karma: 27,85 | Přečteno: 5323x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Brazílii po silných deštích zalilo bahno, obětí záplav je už přes 50

4. května 2024  16:12

Počet obětí záplav způsobených silnými dešti na jihu Brazílie se zvýšil na 56. Dalších 67 lidí se...

OBRAZEM: Zkáza ukrajinského Donbasu pohledem reportérů iDNES.cz

4. května 2024  16:04

Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Doněcká oblast byla se svými čtyřmi miliony obyvatel nejlidnatější částí Ukrajiny. To změnila...

Třetí stupeň poplachu, 13 jednotek hasičů. Na Zlínsku hořel kovošrot

4. května 2024  13:06,  aktualizováno  14:56

V Tlumačově na Zlínsku hořel kovový šrot na autovrakovišti v průmyslovém areálu. Zasahovalo tam 13...

Oslavný song na Kima je hitem TikToku. Pecka, je to jak ABBA, líbí se mladým

4. května 2024  14:54

Oslavná propagandistická píseň na severokorejského diktátora Kim Čong-una se stala hitem sociální...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 86
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4337x
- Máma tří kluků, partnerka, kamarádka, dobrodruh. - Vzděláním antropoložka, profesí leccos. - Domovem v Tchai-peji - Mám ráda svoje děti, manžela, teplou sprchu, kávu s mlékem, večery s knížkou, dlouhý spánek...